Apuseni Info

Ştiri și informații non stop

Apuseni Info anunța în urmă cu mai bine de zece zile că doi brădeni, Radu Pavel și Alexandru Todor, au plecat să cucerească vârful Island Peak Everest. Astăzi, de dimineață, la ora 07.15, Radu Pavel Radu Pavel a reușit să atingă Vârful Island Peak 6189 metri, din Munții Himalaya!

Primarul din Brad, Florin Cazacu, care a ținut legătura cu cei doi polițiști, a anunțat pe o rețea de socializare că temperatura la începutul ascensiunii a fost de -25 grade Celsius, fără să treacă de 0 grade pe parcursul ascensiunii.

Ieri, Alex Tudor și Radu Pavel au ajuns pe Kallapatar 5643 metri unde au fost la doar 4 km de Everest.

Alexandru Todor, unul dintre cei doi eroi brădeni a postat un jurnal video, cu postări zilnice, despre aventura din Munții Himalaya:

Ziua 1 – CLICK VIDEO – „Kathmandu- Phakding. Am reușit să urcăm cu „renumitul” avionul in Lukla la a doua încercare după ce prima data avionul s-a întors la 80% din traseu din cauza norilor foarte densi.Ajuns in Lukla după turbulente și căderi de altitudine,am inceput in sfarsit treking-ul spre Phakding pe un traseu de 8km parcurs în 2:30min la altitudinea de 2652m”

Ziua 2 – CLICK VIDEO – „Am plecat din Phakding pe un traseu de 13km ajungând după 8 ore in Namche Bazaar (Capitala Sherpa) la o altitudine de 3400 metri .In traseu nostru am traversat Milk River pe renumitul pod suspendat „Hillary Bridge” aflat la cea mai mare altitudine. Începând de la 2900metri s-a simțit pentru prima dată lipsa de oxigen”

Ziua 3 – CLICK VIDEO – „De dimineața am urcat în tura de aclimatizare până la Everest Hotel View la 3851m iar după o oră am coborât la Everest Museum și statuia renumitul ii Tenzing Norgay, după care ne-am relaxat in Namche Bazaar… De mâine încep temperaturile negative!”

Ziua 4 – CLICK VIDEO – „După o noapte ploioasă am plecat din Namche Bazaar către Tenboche vizitând și renumita mănăstire unde am asistat la ceremonia Budista. Am parcurs aproximativ 13km in 7 ore pe o vreme schimbătoare.Pentru prima data am văzut vârful Everest, Lhotse și cel mai frumos munte Ama Dablam. Inoptam in Deboche la 3930m deja unde temperaturile sunt negative”

Ziua 5 – CLICK VIDEO – „A fost o noapte răcoroasă,Am plecat la 08.10 spre Dinboche dupa 4 ore 20 min parcurgând 9 km, am ajuns la 4410 m.Totul este excelent…am văzut azi clar și aproape Ama Dablam și Everestul printre nori . Incepe sa se simtă altitudinea și oxigenul redus. Dar mergem înainte!!!”

Ziua 6 – CLICK VIDEO – „Am plecat la ora 8:10 pe o zi însorită in cea mai obositoare zi spre Lobuche parcurgând 9 km in 6 ore ajungând la altitudinea de 5030m unde vom innopta. Fiecare pas înaintat este din ce in ce mai greu din cauza altitudinii, orice mișcare bruscă provoacă dureri de cap și amețeală, totul se desfășoară foarte încet! Ne-am aclimatizat perfect și totul decurge normal!”

Ziua 7 – CLICK VIDEO – „Am plecat de la Lobuche la ora 8:10 spre tabara Gork Shep apoi spre Everest Base Camp 5364m unde am am ajuns la ora 14:30 in cea mai epuizantă zi de până acum. Am parcurs 12km in 8 ore jumătate.Ne simțim destul de bine,ușor, ușor ne revenim după efortul depus astăzi. La noapte la ora 4:00 vom urca vârful Kallapatar 5643m, un nou pas greu dar sunt singur că îl vom realiza!”

Despre Island Peak Everest

Imja Tse, cunoscut și sub numele de Island Peak, este un munte din Parcul Național Sagarmatha din Himalaya din estul Nepalului. Vârful a fost numit Island Peak în 1953 de către membrii expediției britanice de pe Muntele Everest, deoarece apare ca o insulă într-o mare de gheață când este privit din Dingboche.

Vârful Imja Tse sau Island Peak, are 6189m și situat aproape de Baruntse, cu plecare din localitatea Chukkung, la circa 4700m altitudine.